לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עורך דין חדלות פירעון

חדלות פירעון היא מצב שבו אדם או חברה אינם מסוגלים לשלם את חובותיהם. זה יכול לקרות מסיבות שונות, כמו הכנסה נמוכה, הוצאות גבוהות או חוב גבוה. האדם או החברה יצטרכו לעבור תהליך של פשיטת רגל ופירוק לפני שיוכלו להתחיל שוב לשלם את החובות. ניתן להחיל את התנאי על החייב, שאינו יכול לשלם את חובותיו, או על הנושים שלא שולמו על ידי החייב.

הסוגים הנפוצים ביותר של חדלות פירעון הם:

  1. פשיטת רגל: כאשר אדם או חברה אינם מסוגלים לפרוע את חובם.
  2. מסחר בחדלות פירעון: כאשר אדם פרטי אינו יכול להמשיך בעסק עקב חובותיו.
  3. צווי סילוק חובות: כאשר נושה מסכים להפחית את חובו של אדם בתמורה לתשלום כלשהו מאותו אדם.

המונח חדל פירעון משמש לעתים קרובות לסירוגין עם המונח פושט רגל, אך הם אינם זהים לחלוטין. אדם שפושט רגל הוא מי שאין לו נכסים שניתן להשתמש בהם לפירעון חובותיו, בעוד שלאדם חדל פירעון יש כמה נכסים שניתן לחסל על מנת לפתור את חובותיו.

מה תפקידו של עורך דין חדלות פירעון?

עורך דין חדלות פירעון הוא עורך דין המתמחה בתחום פשיטת רגל. הוא אחראי לניהול ההליך המשפטי, לווידוא שכל הנושים מקבלים תשלום, ולווידוא שכל הנכסים מסולקים. כאשר אדם או עסק אינם מסוגלים לשלם את חובותיהם, הם עשויים לבחור להכריז על עצמם כפושטי רגל. זה יכול להיעשות באופן אישי או ארגוני. עורך דין חדלות פירעון יסייע ללקוחו בהליך הגשת בקשה לפשיטת רגל וייצג אותם לאורך כל ההליכים בבית המשפט.

עורך דין חדלות פירעון הינו מומחה בתחום המשפטי העוסק בהליכי פשיטת רגל. הם עשויים להיות שותפים של משרד עורכי דין, או שהם עשויים לעבוד כיועץ עצמאי. תפקידו של עורך דין חדלות פירעון הוא לייעץ לחברה כיצד להתמודד עם החובות שלהם ולוודא שהם מקבלים את התוצאה הטובה ביותר האפשרית למצבם. המטרה העיקרית היא להבטיח שהעסק יוכל להמשיך לפעול ולהחזיר לנושיו את ההחזר במלואו, מה שיאפשר להם גם לשמור על כל נכסיהם.

עורך דין חדלות פירעון אייל קורסיה

מה התהליך של חדלות פירעון?

חדלות פירעון הוא תהליך של פירוק נכסי חברה כדי להחזיר את חובותיה. חברות נכנסות לעיתים קרובות לחדלות פירעון כאשר הן אינן מסוגלות לשלם את חובותיהן או נמצאות בסיכון שלא יוכלו לעשות זאת. הליך חדלות הפירעון שונה בכל מדינה. במדינות מסוימות, באחריות הדירקטורים, בעלי המניות והנושים של החברה להחליט כיצד יש לסגור את החברה. במדינות אחרות, זה תפקידו של בית משפט לפשיטת רגל או מוסד דומה. התהליך יכול להימשך שבועות או שנים ותלוי בכמה כסף צריך לגייס לפני שהחברה תוכל להתחיל לסחור שוב.

הסוגים הנפוצים והפופולריים ביותר של חדלות פירעון הם:

  1. פשיטת רגל מרצון: פשיטת רגל מסוג זה מתרחשת כאשר החייב מגיש בקשה להפטר מכיוון שאינו יכול לפרוע את חובותיו.
  2. פשיטת רגל לא רצונית: פשיטת רגל מסוג זה מתרחשת כאשר נושים עותרים לצו הכופה על החייב לפשיטת רגל בניגוד לרצונם.
  3. ארגון מחדש של תאגידים: סוג זה של חדלות פירעון מתרחש כאשר ישות מחליטה לסגור פעילות עסקית אחת או יותר ולבנות מחדש את ההון שלה על מנת למנוע חדלות פירעון.

כמה זמן לוקח תהליך חדלות פירעון?

משך הליך חדלות פירעון יכול להשתנות בהתאם למורכבות התיק ולמהירות הטיפול בו. חיפוש מהיר באינטרנט יראה שתהליך חדלות פירעון יכול להימשך בין 6 חודשים ל-3 שנים. ברוב המקרים, תעבור שנה או יותר עד שחברה תתפרק על מנת לפרוע את כל חובותיה. חשוב לציין כי מסגרת זמן זו אינה כוללת את הזמן שלוקח מול הנושים בהגשת תביעותיהם כלפי החברה.

איך פותחים תהליך של חדלות פירעון?

תהליך חדלות הפירעון מתחיל עם הבקשה לחדלות פירעון. בקשה זו נעשית על ידי האדם הנדון, אשר חייב להיות בעל נכסים בשווי של פחות מ-200,000 ש”ח, ועליו למסור את פרטיו האישיים, לרבות כתובתו ותאריך הלידה. השלב הבא הוא שתתקיים אסיפת נושים בתוך 14 יום לאחר הגשת הבקשה על מנת להחליט אם יקבלו או ידחו אותה. אם הם דוחים את הבקשה, אז יש דרכים אחרות להיחלץ מהחוב אבל אם הם מקבלים את הבקשה, רק אז יכולים להתקיים הליכי חדלות פירעון.

מהי פשיטת רגל?

פשיטת רגל היא הליך משפטי של פירוק נכסים של אדם או חברה וחלוקת התמורה לנושים לצורך פירעון חובות. הליך פשיטת רגל מתחיל בדרך כלל בבקשה המוגשת לבית המשפט לפשיטת רגל על ידי אדם פרטי או חברה שרוצה להיות פושטת רגל. לאחר מכן, בית המשפט ממנה נאמן אשר יפקח על התהליך ויוודא שכל הנכסים מסולקים ומחולקים כראוי בהתאם לחוק פשיטת רגל.

מה ההשלכות המשפטיות של פשיטת רגל?

ההשלכות של פשיטת רגל יכולות להיות חמורות מאוד. לדוגמה, אם מישהו פושט רגל והוא רוצה לקנות בית, הוא יצטרך לחכות 10 שנים לפני שיוכל לעשות זאת. אם מישהו פשט רגל בעבר ורוצה להקים עסק משלו, אין אפשרות לעשות זאת. הסיבה לכך היא שהבנקים לא ילוו להם כסף כתוצאה מפשיטת הרגל הקודמת שלהם. לפשיטת רגל יכולה להיות גם השפעה על ניקוד האשראי שלכם והיבטים אחרים של החיים הפיננסיים שלכם – כולל האם תוכלו לקבל הלוואה בעתיד או לא.

האם אפשר להתחיל מחדש אחרי חדלות פירעון?

כאשר אתם חדלי פירעון, יש סיכוי שתוכלו להתחיל מחדש. עם זאת, חשוב להבין שגם אם תצליחו להפעיל מחדש את העסק שלכם, הוא לא יצליח כבעבר. הצעד הראשון בהתחלה מחדש לאחר חדלות פירעון הוא לוודא שאין יותר חובות (אפילו לא דוח חניה). זה כולל גם לוודא שיש לך מספיק כסף לחודשים הקרובים כדי שתוכל לשלם עבור צרכים בסיסיים כמו שכר דירה, חשבונות מים וחשמל.

מהו שכר הטרחה של עורך דין חדלות פירעון?

שכר הטרחה אשר גובה עורך דין חדלות פירעון לצורך ייצוג לקוחו בבית המשפט, נגבה בדרך כלל לפי שעה ותלוי בסוג התיק, ניסיונו של עורך הדין בדיני פשיטת רגל וכן הותק שלו כעורך דין, מיקומו הגיאוגרפי, שיוכו למשרד או עורך דין עצמאי וכן, גורמים נוספים. עלות עורך דין חדלות פירעון משתנה ויכולה לנוע בין 800 ל-3000 שקל לשעה.

מה להציג בתהליך חדלות פירעון?

אדם המגיש בקשה לפשיטת רגל נדרש בדרך כלל להגיש רשימה של הנכסים וההתחייבויות שלו. רשימה זו תשמש כדי לקבוע כמה הוא חייב וכמה הוא יכול להרשות לעצמו לשלם. בדרך כלל נדרשת גם רשימה של חובות הכוללים את השמות, הכתובות ומספרי החשבונות של כל הנושים. יהיה עליכם לספק דוח כספי מפורט המצהיר על ההכנסות וההוצאות שלכם. הצהרה זו תשמש לחישוב ההכנסה החודשית שלכם וכן את הוצאות המחיה החודשיות שלך.
מסמכים המוצגים בדרך כלל בהליכי חדלות פירעון הם:

  • דפי בנק
  • החזרי מס הכנסה לשנתיים האחרונות
  • כל הדוחות הכספיים לשנתיים האחרונות
  • הערכת שווי עדכנית של כל הנכסים וההתחייבויות
  • דוח רווח והפסד אחרון
  • מאזן החברה
  • חשבון רווח והפסד של החברה
  • רשימת נושי החברה וסכום תביעותיהם
  • רשימת הנכסים וההתחייבויות של החברה

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.