לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

איך מגישים בקשה לחדלות פירעון

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי בא לסייע לחייבים הרבים המצויים בהוצאה לפועל במשך שנים ללא יכולת לשלם ומציע להם מתווה מהפכני ליציאה מהחובות.

מיהו חדל פירעון?

חדל פירעון הוא כל אדם אשר מצבת הכנסותיו נמוכה ממצבת ההתחייבויות שעליו לעמוד בכל חודש וכאמור, כל אדם אשר אינו מסוגל להחזיר את חובותיו.
הליכי חדלות פירעון מחליפים את הליכי פשיטת הרגל כפי שהיו נהוגים עד היום, בעוד בפועל הליכים אלו מתחלקים ב-2 אפיקים מטפלים:
אפיק ראשון לפניה להליכי חדלות פירעון הוא באמצעות מערכת ההוצאה לפועל בעוד אפשרות נוספת היא לפנות להליכי חדלות פירעון באמצעות בקשה לבית המשפט המוסמך.

איך מגישים בקשה לחדלות פרעון - עו"ד חדלות פירעון אייל קורסיה

מתי פונים לבית משפט ומתי פונים להוצאה לפועל?

הליכי חדלות פירעון של יחיד אשר מצבת חובותיו הינה עד לסך של 153,000 ₪ יוכל לפנות בבקשתו לטיפול ישירות במערכת ההוצאה לפועל ללא פניה נוספת לבתי המשפט. ההליך יתנהל במסגרת ההוצאה לפועל והדיונים יתקיימו במסגרת דיונים בפני רשם ההוצאה לפועל המוסמך בתיק.

דרך נוספת לחדלות פירעון היא במצב דברים בו מצבת החובות שלכם עברה את הסך של 153,000 ₪ כך שבמצב דברים זה תוכלו לפנות להליכי חדל"פ אך ורק באמצעות פניה והגשת בקשה לבית המשפט המוסמך בלבד.
ניתן להגיש חובות לחדלות פירעון אף אם טרם ניפתח בגינם תיק הוצאה לפועל ו/או אף אם טרם הוגשה התביעה. מרבית החייבים מזהים כי הם עתידים למצוא עצמם תחת כדור שלג ולכן פונים מראש לעו"ד חדלות פירעון בנתניה, על מנת לבחון את החלופות העומדות לרשותם עוד בטרם ננקטו כנגדם הליכים קשים ופוגעניים זוהי כאמור ההמלצה הטובה ביותר. לא להזניח ולהגיע ישירות לעו"ד חדלות פירעון מנתניה חדרה והסביבה מיד שגיליתם כי אתם עתידים לקבל חיובים חוזרים.

האם בכל לשכת הוצל"פ יש מסלול הפטר מחובות תחת חדלות פירעון?

הלשכות אשר ניתן להגיש אליהן בקשות לחדל"פ הן:

  1. נצרת
  2. חיפה
  3. כפר סבא
  4. תל אביב
  5. ירושלים
  6. אשקלון
  7. אילת

הגשת בקשה לחדלות פירעון

בקשה לפתיחת הליכים לחדלות פירעון ניתן להגיש הן באמצעות החייב עצמו והן ע"י בקשת נושה המבקש את חדלות פירעון היחיד על מנת להביא לתשלום חלק מהחוב במקרה הטוב.
התנאים להגשת בקשה לחדלות פירעון הינם כדלקמן: [בהתקיים אחד מהשניים]

התנאי הראשון הוא שמרכז חייו של החייב בעת הגשת הבקשה הוא בישראל, אף אם עלה או שב לישראל בחצי שנה שלפני המועד להגשת הבקשה.
התנאי שני הוא כי בעת הגשת הבקשה יש לחייב נכסים בישראל או שהוא מנהל את עסקיו בישראל.

את הבקשה ניתן להגיש באמצעות פנייה לעורך דין חדלות פירעון מנתניה, חדרה ומכל מקום אחר, עוה"ד שלכם יבקש מכם אי אלו מסמכים כדוגמת, תדפיסי בנק, דוח רווח הפסד, תלושי שכר, הוצאות התא המשפחתי, אישורים על נכות וקצבאות מביטוח לאומי וכיוצ"ב.

מיד לאחר איסופם של כלל החומרים יערוך המייצג שלכם את הבקשה והפנייה באופן מסודר אליה יצרף תצהירים חתומים על ידכם ומאומתים על ידו כמו גם כתב ויתור סודיות וכדומה. לאחר מועד הגשת הפנייה לפתיחת הליכי חדלות פירעון בעניינכם, משך זמן ההמתנה הצפוי עד לקבלת הצו עצמו לפתיחת הליכים עשוי כחודש ימים.

מיד עם קבלת צו פתיחת הליכים, יוסרו כנגדכם עיקולי שכר, עיקולי עו"ש, בכך תוכלו לאפשר לעצמכם לחזור למעגל העבודה ללא כל חשש מעיקול על המשכורת ו/או על חשבון הבנק שלכם. כך תוכלו לחסות תחת ההגנות שמעניק

הליך חדלות פירעון בעטיו כל חייב אשר מקיים את מצוות ההליך מקבל מעין הגנה משפטית מעיקולים.

האם יש אגרה לתשלום בעת פתיחת התיק?

אגרה לתשלום פתיחת הליכי חדלות פירעון עומדת כיום ע"ס של כ-900 ₪ בעוד בעבר עמדה על סך של 1,600 ₪ . את האגרה יש לשלם באמצעות המייצג שלכם באופן מקוון כך תוכלו להעלות את טופס הבקשה בקלות רבה.
כמו כן כל חייב רשאי לבדוק את זכאותו לקבלת עו"ד מאת הסיוע המשפטי. היה ויאשרו לכם עו"ד מהסיוע הרי שלא תחול על בקשתכם כל אגרה לתשלום.

ביטול הליכי חדלות פירעון

הליכי חדלות פירעון יכולים להתבטל בדיוק כפי שנפתחו, היה והחייבים לא ישתפו פעולה במסגרת ההליך המשפטי, לדוגמא החייב אינו משלם את צו התשלומים נקבע לו בהליך, הרי שבמצב דברים זה עתיד תיק החדלות של החייב לבוא לביטול דבר אשר יביא את החייב לחזור להיות חייב במסגרת מערכת ההוצאה לפועל שאז העיקולים וההגבלות לא יאחרו להגיע, לכן מומלץ להיות תמיד מלווים בעו"ד חדלות פירעון אמין ומנוסה.

האם ניתן להגיש במסגרת חדלות פירעון, הצעה להסדר נושים?

בכל שלב תוכלו לגבש הצעה להסדר יחד עם עוה"ד שלכם, אותה תגישו לעיון בית המשפט או רשם ההוצאה לפועל על מנת לנסות ולגבש את כלל הנושים להסכמה בגובה הצעת ההסדר שהצעתם. בכך יש לעיתים להביא לחיסכון יקר בזמן.

שלב ביניים בהליכי חדלות פירעון

שלב הביניים בהליך הוא השלב בו קיבלתם כבר תכנית פירעון לחובות ז"א היה לכם דיון בפני בית המשפט, במסגרתו נקבע לכם גובה התשלום להחזר מסך כל מצבת החובות כך לצורך הדוגמא אם היו לכם חובות בגובה חצי מיליון שקלים ועתה לאחר הדיון אישור לכם תכנית פירעון של 50,000 ₪ הרי שעד לסיום מלוא סך תכנית הפירעון [ 50,000 ₪ ] לא תוכלו לסיים עם ההליך. היה וסיימתם את שלב הביניים בהצלחה ושילמתם מידי חודש או בתשלום אחד את מלוא תכנית הפירעון הרי שמגיע השלב לו מחכים החייבים כולם והוא שלב ההפטר.

הפטר בחדלות פירעון

השלב האחרון והמרגש ביותר עבור החייבים הוא שלב קבלת הפטר, שלב זה הינו אקורד הסיום להליך שלכם ועתה אתם נקיים מחובות ויצאתם לחיים חדשים.
אין האמור במאמר זה כדי להחליף ייעוץ עם עו"ד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.