לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עיקול חשבון בנק

כאשר חשבון בנק מעוקל, המשמעות היא שהבנק השתלט על החשבון עקב חוב שלא שולם. אם חל עיקול על חשבון הבנק שלכם, לא תהיה לכם גישה לכספים שבו. לא תוכלו לכתוב צ'קים או לבצע משיכות מחשבון זה. יש אנשים שלא מודעים לכך שהחשבונות שלהם עלולים להיות בסכנת עיקול עד שהם מקבלים מכתב מהבנק האומר להם שהם צריכים לעשות הסדרי תשלום, אחרת החשבונות שלהם יעוקלו.

איך חשבון בנק נהיה מעוקל?

תהליך עיקול חשבון בנק מתחיל בהודעת פירעון, הנשלחת אליכם ומציינת כי אתם מפרים את הסכם ההלוואה שלכם. ההודעה תציין גם אילו פעולות עליכם לנקוט על מנת למנוע תהליך של עיקול חשבון הבנק שלכם. אם לא תנקטו בשום פעולה ותמשיכו להחמיץ תשלומים, אתם תקבלו הודעה נוספת המציינת כי אתם כעת בעיקול ועליכם לשלם אותו יחד עם החוב בכדי לשחרר את חשבון הבנק שלכם. חשבון בנק יכול להפוך למעוקל כאשר אדם לא מצליח לכסות תשלומים בכרטיס האשראי, המשכנתא או הלוואת הרכב. כיום, גם כאשר מדובר בדוחות חניה לא משולמים זה יכול להגיע לכך שהרשויות יבקשו עיקול על חשבון הבנק שלכם. ניתן לעקל חשבון בנק ממספר סיבות, אך הנפוצות שבהן הן אי החזר הלוואה, אי תשלום מיסים לממשלה, אי תשלום עבור סוגי חובות אחרים.

איך אפשר לשחרר עיקול על חשבון בנק?

שנן שתי דרכים שבהן ניתן לשחרר חשבון בנק מעוקל. הראשונה היא לשלם את החוב לבנק במלואו. הדרך השנייה היא לנהל משא ומתן עם הבנק ולהציע תוכנית תשלומים חלופית שעליה הם יכולים להסכים. ניתן לשחרר חשבון בנק מעוקל באמצעות פירעון החוב או באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט. יש בנקים שיהיו מוכנים לעבוד איתכם על שחרור החשבון. ייתכן שהם יוכלו להציע לך הלוואה או להפחית את יתרת המשכנתא שלכם כדי לעזור לכם לחזור למסלול. עם זאת, בנקים אחרים עשויים לסרב לכל סוג של בקשות ולעמוד על כך שבאחריות הלקוח להחזיר את חובותיו.

האם ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין עבור חשבון בנק מעוקל?

על מנת שמישהו יפעל עבור שחרור העיקול על חשבון הבנק שלכם, עליכם קודם כל לוודא שמדובר בעורך דין המוסמך לעשות זאת. כדי לשחרר את העיקול, יהיה על עורך הדין שלכם לפנות לבנק שלכם ולבקש ממנו לשחרר את החשבון. בבנק עשויים לבקש מסמכים מסוימים לפני שהם יעשו זאת, כגון הוכחה לבעלותכם על החשבון ותיעוד ששילמתם את כל החובות שאתם חייבים להם. עיקולים הם נוהג נפוץ שחברות רבות משתמשות בו כדי להבטיח שישלמו להם כסף המגיע להם. עם זאת, כאשר מדובר בשחרור העיקול על חשבון בנק, ישנם כמה היבטים משפטיים שצריך להקפיד עליהם. עורך דין הוא אדם בעל הסמכה והכשרה במשפטים. הם יכולים לעזור בנושאים כמו שחרור עיקולים על חשבונות בנק, עריכת חוזים ומסמכים משפטיים אחרים, ומתן ייעוץ בכל הנוגע לפן המשפטי של עיקול חשבון הבנק שלכם.
במידה ואין לכם את הכלים או הידע בכדי להתמודד עם עיקול חשבון בנק ולשאול את כל השאלות הנכונות לפני שאתם נכנסים להליך שחרור העיקול, עורך דין המתמחה הוצאה לפועל ולגבייה יוכל להסביר לכם את כל התהליך, החל מהסיבה שקיבלתם את העיקול ועד לנקודה בה אתם נמצאים, הנקודה בה אתם צריכים לבצע פעולות שונות בכדי לשחרר את חשבון הבנק שלכם מהעיקול. אתם יכולים להגיע עם עורך הדין לבנק או שעורך הדין יכול ללכת לבנק בשמכם. כך או כך, עורך הדין יוכל לטפל בכל הדינים הקשורים לעיקול שלכם וכן יתמודד עם החברה, התאגיד או הבנק האחראיים על העיקול.

איזו התמחות צריכה להיות לעורך דין המתמחה בעיקול חשבון בנק?

מקצוע עריכת הדין הוא תחום מגוון עם התמחויות רבות. אחת מההתמחויות הללו היא דיני פשיטת רגל. עורכי דין לפשיטת רגל עוזרים לאנשים ועסקים להיחלץ מחובות על ידי הגשת בקשה להגנת פשיטת רגל או הפטר. הם גם אחראים לסייע ללקוחות למצוא דרך לשלם את חובותיהם בעתיד, כגון על ידי תכנון תוכנית פירעון עם נושים או משא ומתן איתם להורדת הסכום המגיע להם. כמו כן, ניתן לפנות לעורכי דין פשיטת רגל לסייע בשחרור חשבונות בנק מעוקלים(טענות שיש לאדם אחר בחשבון). כאשר מישהו מגיש בקשה לפשיטת רגל, כל כסף בחשבון הבנק שלו הופך לרכושו של בית המשפט לפשיטת רגל עד לשחרור מהעיקול. זה עוזר להגן על הכסף הזה מפני גניבה או נטילה על ידי אדם אחר שיכול להיות לו תביעה עליו.
כאשר אתם מחפשים עורך דין בעבור שחרור העיקול מחשבון הבנק שלכם, עליכם לוודא שהוא מתמחה בדינים הרלוונטיים, שיש לו הותק והניסיון מול בנקים ומעקלים שונים, כולל הוצאה לפועל והדרך לפעול בכדי לצאת עם כמה שפחות נזק מהעיקול. כאשר אתם בעלי חוב ומגיעים למצב של עיקול חשבון בנק, אתם לא מתמודדים רק מול הבנק על מול הרשות המבצעת שהיא ההוצאה לפועל. כאשר הוצאה לפועל נכנסת לפעולה, היא מבקשת לראות גם פעולות מצד החייבים. על כן, היא תרצה שתשלמו לה ושתשלמו לה עכשיו. עורך דין יוכל להגיע עבורכם לעמק השווה עם המעקלים ולפעול עבורכם כדי לצמצמם את הנזק, להוכיח מחויבות תשלומים מחדש ותשלום על העיקול עצמו.

איך לבדוק אם חשבון הבנק עוקל

בעיה נפוצה היא כאשר אדם מגלה שחשבון הבנק שלו הוקפא בגלל עיקול. עיקול הוא תביעה משפטית על חבות, וניתן להעמידו בחשבון כאשר האדם חייב כסף לבנק. הצעד הראשון הוא לפנות לבנק שמחזיק בחשבון המעוקל ולברר האם באמת קיים עיקול על החשבון. אם אכן יש, יהיה צורך בשיתוף פעולה עם הבנק כדי לנסות ולפתור את הבעיה. זה יכול להיות כרוך בהחזר של כל החוב באותו הרגע או ביצוע הסדרים לפירעון בתשלומים.
אם אתם לקוחות בנק וברצונכם לדעת אם יש עיקול על חשבונכם, ישנן שתי דרכים לבדוק עיקול. האחת היא ללכת לבנק ולבקש מהם לבדוק או שאתם יכולים להיכנס לאינטרנט או לאפליקציה של הבנק ולבדוק שם. כיום זה מאוד פשוט לקבל הודעות כאלו על עיקול חשבון בנק אך לעתים קרובות זה גם מפתיע ומקומם. ישנם גורמי עיקול שונים אשר קשה מאוד להוכיח מהיכן הגיעו או למה. כך יוצא מצב שקיים לכם חוב מהעבר בעירייה כלשהי ואתם אפילו לא מודעים אליו. כאשר אין תקשורת ישירה בין הגורם המחייב לחייב, זה לעתים יכול להגיע למשרדי עורכי דין המייצגים את העיריות השונות והם מבקשים את תשלום החוב יחד עם שכר טרחה.

האם העיקול עצמו עולה כסף?

יש פעמים שעבור הסרת העיקול מעל חשבון הבנק יהיה עליכם לשלם אגרה על העיקול עצמו. בנקים ומוסדות אחרים המבקשים עיקול על חשבונות הבנק מונעים גישה לחשבון הבנק הפרטי שלכם בעקבות חובות שצברתם או לעתים אפילו לא ידעתם שקיימים לכם. לרוב, יהיה עליכם לשלם את החוב בשלמותו ובבת אחת בכדי לשחרר את החשבון וכן, העיקול עצמו יעלה לכם כסף גם כן. אחרי הכל מדובר בפעולה שבוצעה, שמישהו צריך לשלם עליה.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.