לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

מהו פינוי בינוי – "התחדשות עירונית"

בשנים האחרונות אנו עדים יותר ויותר לתזוזת אדמת כדור הארץ ואלו באים לידי ביטוי ברעידות אדמה הנוצרות בכל העולם בכלל ובישראל ובמדינות הקרובות לישראל בפרט. מצב זה מביא לחשש טבעי באשר ליכולת המבנים הישנים אשר נבנו בישראל עוד בשנות החמישים והשישים לעמוד ברעש האדמה האמור.

לא זו בלבד אלא שקיימות סיבות נוספות לחשש הגדל מידי יום לשרידות אותם מבנים ישנים המצויים בשכונות שונות בהם מתגוררים עפ"י רוב אוכלוסייה מוחלשת אשר אינה מסוגלת לדאוג לעצמה לדיור חלוף ראוי.
מטעמים אלו ועוד החלו בשנים האחרונות לקדם תכניות לחיזוק המבנים לפי תמ"א 38 המוכרת לכולנו אלא שכיום הליך התמ"א מקוטלג כמי שנגנז ובמקומו צובר תאוצה הליך פינוי בינוי/ בינוי פינוי והתחדשות עירונית.
פרויקט התחדשות עירונית אמור לחדש את המרקם בשכונות בהם המבנים ישנים, לשדרג לחזק ולמגן את המבנים החדשים ולהעניק דיור ראוי לאוכלוסיות קשות יום רבות בישראל.

על אייל קורסיה – עו״ד מומחה לפינוי בינוי, מהעיתונות

אייל קורסיה עו״ד פינוי בינוי אייל קורסיה עו״ד פינוי בינוי אייל קורסיה עו״ד פינוי בינוי אייל קורסיה עו״ד פינוי בינוי

הזדמנות?

פרויקט התחדשות עירונית מביא לעליית ערך הדירה ומהווה הזדמנות מצוינת עבור בעלי הדירות לשדרג את עצמם הן בחיזוק המבנים והן בחידושם ושדרוגם תוך הריסה ובנייה מחודשת לחלוטין.
אלו מסלולים קיימים בהתחדשות עירונית?
מסלול ראשון הינו מסלול הרשויות- הכוונה היא שלפי מסלול זה, היוזם של הליך פינוי בינוי והתחדשות עירונית היא העירייה אשר יוזמת ומקדמת תכניות בהתאם.
מסלול שני הינו מסלול יזמים- הכוונה במסלול זה היא כי מי שאחראי להביא לגיבושו של בדיקה והוצאה לאור של פרויקט התחדשות עירונית יהיו היזמים ו/או בעלי הדירות עצמם ובמילים אחרות כל המגזר הפרטי בעצמו. לאחר שפניתם לגורמים הרלוונטיים והמתחם שלכם הוכרז כמתחם להתחדשות עירונית הרי שאישור זה יהיה תקף לתקופה שלא תעלה על 6 שנים.

עלויות אחזקה, ועד בית?

בדרך כלל בפרויקט התחדשות עירונית על העירייה להנפיק מסמך מדיניות. מסמך זה אמור לסייע ליזם העתיד לבוא, להבין את היקף הפרויקט ואת מספר היחידות שיוכל לקבל לעצמו בתמורה לשדרוג דירות הבעלים הקיימות. כחלק מהתנאים השונים שמציבה העירייה ליזמים השונים במסמך זה, הוא תנאי להפקדת קרן תחזוקה למשך 5 שנים לפחות. הכוונה היא כי בחמש השנים הראשונות שלכם בביתכם החדש והמשודרג לא תחול על היזם החובה לתחזק ולשלם את הפרשי ועד הבית.

בחירת ייצוג לדיירים

בחירת עו"ד לדיירם בעלי הזכויות הינו הליך חשוב ביותר, זהות עוה"ד שלכם עשויה להביא הן לקידום מהיר והוצאתו לפועל של הפרויקט בהצלחה והן באשר להגנות השונות עליכם. מרבית הסכמי פינוי בינוי הינם ארוכים וסבוכים מאוד, תפקידו של עוה"ד דיירם הוא להגן עליכם ולשמור על האינטרס שהובטח מראש על ידי היזם במכרז יזמים שנערך קודם לכן. עוה"ד ידאג כי בחוזה היזם ייכנסו כלל ההבטחות שהובטחו ככול שהיו כאלה ויבטיח את מקסום הדירה עבורכם. את עוה"ד בוחרת נציגות הדיירים על ידי מכרז מסודר אליו מוזמנים משרדים שונים לצורך התרשמות והיכרות ולאחר מכן תתבצע הצבעת הנציגות בלבד לגבי זהות המשרד אשר ייצג אתכם בפרויקט.

הרשות המקומית:

תפקיד הרשות המקומית בהתחדשות עירונית הוא עצום. העירייה עשויה לסייע בקידום מהיר של תכניות והוצאתם לפועל של מתחמי פינוי בינוי ולגרום להצלחתם.

בעלי הדירות הקיימים:

הצלחת פרויקט התחדשות עירונית או פינוי בינוי עומד ותלוי בראש ובראשונה בדיירים עצמם ובבעלי הזכויות. ככול שבעלי הזכויות ימהרו לבדוק הדברים ולהביא לחתימת הדיירים כולם כך תהליך הפינוי בינוי עשוי להתקצר בשנים. גיבוש הדיירים יחד כמקשה אחת אינו פשוט אך חשוב ומהותי מאוד להצלחת הפרויקט ולכן בכל בניין נבחרת נציגות אשר מתגבשת יחד לעמוד ולייצג את בעלי הזכויות מול עורכי הדין מול המפקחים ומול היזם בעצמו.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.